Traumebehandling - psykolog1 ApS

Klinik for undersøgelse og vurdering af samt rådgivning til og behandling af børn og familier
Behandling af barndomstraumer:

Børn kan under deres opvækst blive udsat for mange traumatiske oplevelser. Det kan være alt fra kæledyr, der dør. Venner, der flytter langt væk, Forældre, der bliver skilt eller dør. Det kan være vold eller misbrug i hjemmet. Sådanne oplevelser kan påvirke barnets udvikling og i værste fald påføre det mentale lidelser i voksenlivet.

Symptomerne på barndomstraumer kan ligne symptomerne på andre typer af traumer.  Det kan hos barnets ses som ekesmpelvis selvbebrejdelse, angst, skyld eller andre emotionelle indikatorer. Der kan også ses fysiske symptomer som for ekesemplel søvnproblemer, mareridt eller kronisk træthed. I nogle tilfælde kan barnets alder gøre det svært at spotte symptomerne, men hvis forældrene eller andre omsorgspersoner er opmærksomme vil de ofte kunne opdage symptomerne.

Her er det vigtigt at huske, at hvis der ikke reageres på symptomerne på et barndomstraume er der risiko for, at problemerne vil kunne følge barnet langt ind i voksenlivet.

Symptomer på barndomstraumer:
  • Sænket udvikling
  • Træthed
  • Søvnløshed
  • Mareridt
  • Selvbebrejdelse
  • Skyld
  • Angst
  • Frygt

Psykolog 1 har stor erfaring med behandling og afhjælpning af barndomstraumer gennem forskellige former for terapi samt gennem støtte og hjælp til forældre og andre omsorgspersoner.
Psykolog 1 ApS
Langes Gård 26, st.